Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu a analytické účely využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

 

Nákup ze dvou eshopů

   za jedno poštovné

 

DOZVĚDĚT SE VÍCE 

 

 

KONTAKT

Zdravotnické potřeby
tel: 734 728 114
info(a)jekshop.cz

ZLEVNĚNÉ ZBOŽÍ

Naše cena 3 490,00 Kč
DOSTUPNÉ

MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ

 

 

Urovnání sporu mimosoudní cestou mezi obchodníkem a spotřebitelem

 

Na základě novelizace zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, se stala s účinností od 1.2.2016 Česká obchodní inspekce (ČOI) subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.


V mimosoudním řešení sporů (ARD - Alternative Dispute Resolution ) jsou řešeny spory, které vznikají z kupních smluv, nebo smluv o poskytování služeb, kde na jedné straně stojí podnikatel a na druhé straně spotřebitel.


ČOI nemá pravomoce, které by jí umožňovaly spor autoritativně rozhodovat či stranám ukládat povinnosti, její činnost by měla však vést ke vzájemné dohodě stran a smírnému urovnání sporu na základě vzájemné komunikace prostřednictvím oddělení ADR.


Řízení není zpoplatněno.


Návrh na řešení sporu může podat pouze spotřebitel a to nejpozději do 1 roku ode dne, kdy poprvé kontaktoval obchodníka za účelem řešení sporu.

 

V případě sporu, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, poskytne obchodník spotřebiteli informace také v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.


Pokud spotřebitel doloží, že se mu spor nepodařilo vyřešit přímo a návrh není ze strany oddělení ARD zamítnut, zahájí se mimosoudní řešení sporu, které musí být ukončeno do 90 dnů od jeho zahájení. U zvlášť složitých sporů může být lhůta prodloužena o dalších 90 dnů.


Nedojde-li během této doby k uzavření písemné dohody mezi stranami sporu či k jednostrannému prohlášení spotřebitele o ukončení účasti na řešení sporu, řešení bude ukončeno a obě strany o tom budou vyrozuměny.



Strany sporu:

  • nemusí být zastoupeny právním zástupcem,

  • mohou využít nezávislé poradenství nebo zastupování či pomoc třetí osoby,

  • mají právo vyjadřovat k věci svůj názor,

  • mohou nahlížet do dokumentace vztahující se k projednávanému sporu, pořizovat si kopie nebo opisy tvrzení, důkazů, dokumentů a skutečností předložených druhou stranou a vyjádřit se k nim,

  • budou informovány v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat o ukončení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a o skutečnostech, které vedly k ukončení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu,

  • samy za sebe nesou své náklady řízení,

  • pouze spotřebitel může ukončit účast v mimosoudním řešení spotřebitelského sporu v kterékoli fázi.



Zahájením mimosoudního řešení spotřebitelského sporu není dotčeno právo stran sporu domáhat se ochrany svých práv a oprávněných zájmů soudní cestou.




Mimosoudní řešení sporů

Česká obchodní inspekce

se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2

IČ: 00020869

internetová adresa: http://www.coi.cz

 

On-line podání podnětu k mimosoudnímu řešení umožňuje také platforma zřízená Evropskou komisí na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.